niedziela, 17 lipca 2011

WP#121 Bagietki marchewkowe 7 ziaren

Zaczyn
·        85g mąki pszennej chlebowej
·        85g wody
·        1/8 łyżeczki drożdży
·        1/8 łyżeczki soli
Wszystkie składniki mieszamy w misce, przykrywamy, zostawiamy do wyrastania na 1 godzinę i chowamy do lodówki na całą noc.
Namaczane ziarna
·        85g mieszanki 7 różnych ziaren; płatki owsiane, sezam, słonecznik, siemię, otręby żytnie, otręby orkiszowe.
·        85g wody
Mieszamy i zostawiamy na 2 godziny
Ciasto właściwe:
·        260 g mąki pszennej chlebowej
·        170 g wody
·        8 g soli
·        7 g suszonych drożdży
·        10g słodu
·        115-120g tartej marchewki
·        170g zaczyny
·        170g namoczonych ziaren
Starłam marchew, odcisnęłam sok i uzupełniłam sok wodą do 170g. Wymieszałam najpierw wszystkie składniki oprócz marchwi i ziaren. Do wyrobionego ciasta dodałam pozostałe składniki i wyrobiłam mikserem około 5-7 minut. Odstawiłam do fermentacji na 90 minut. Złożyłam w połowie tego czasu. Podzieliłam na 3 i uformowałam bagietki. Ułożyłam na foremce wysypanej otrębami żytnimi.Odłożyłam na godzinę do ponownego wyrastania.W tym czasie nagrzałam piec do 250 st.C Wyrośnięte bagietki piekłam 30minut w temp. 230 st.C z parą. Wystudziłam na kratce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz