piątek, 25 maja 2012

Bułki z ricottą i oregano

 Przepis z blogu Liski
Zrobiłam z 1/2 porcji, tylko dlatego, żeby ricotta się nie zmarnowała ;) Zrobiłam w formie zwykłych bułek i nie smarowałam niczym. Pyszne! Mięciutkie, delikatne!


·        60 ml (4 łyżki) sera ricotta
·        225 ml wody
·        450 g mąki pszennej chlebowej
·        45 ml (3 łyżki) mleka w proszku
·        2 łyżeczki suszonego oregano
·        1 łyżeczka soli
·        2 łyżeczki cukru
·        25 g masła
·        15 g drożdży

·        do posmarowania: żółtko wymieszane z 1 łyżką wody

Wymieszałam składniki z wyjątkiem mąki, a następnie dodałam mąkę i zagniotłam ciasto. Wyrobione ciasto odstawić na ok. godzinę, by wyrosło. Wyjąć ciasto, podzielić je na 12 porcji. Przykryć folią lub ściereczką, by nie wysychały. Z każdego kawałka uformować wałek o długości 25 cm, następnie zaplatać tak, by utworzył się. Gotowe węzełki ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, zachowując między nimi odstępy. Odstawić do wyrastania na ok. 30 minut (powinny podwoić objętość), przykrywając ściereczką. Piekarnik nagrzać do 220 st C. Wyrośnięte węzełki posmarować żółtkiem, wstawić do piekarnika, piec ok. 15-18 minut.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz