niedziela, 19 grudnia 2010

Choineczki drożdżóweczki

Przepis z blogu Moje Wypieki. Jak zawsze bezproblemowe w wykonaniu, pyszne, mięciutkie i śliczne.

Drożdżówki choinki
Składniki na 6 dużych drożdżówek (ja zrobiłam 12 średnich):
·        150 ml mleka
·        40 g masła, roztopionego
·        300 g mąki pszennej 550
·        14 g drożdży świeżych
·        2 łyżki cukru (30 g)
·        8 g cukru wanilinowego
·        1 białko (nie dałam)
Ponadto do posmarowania (pominęłam):
·            1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka do posmarowania
Mleko wymieszać z roztopionym masłem. Mąkę wymieszać z suchymi drożdżami (ze świeżymi wcześniej zrobić rozczyn), połączyć z resztą składników, wyrobić. Ciasto powinno być gładkie i elastyczne.
Wersja na Thermomix:
Masło rozpuścić, 2 min. obroty 5, temp. 60ºC. Dodać pozostałe składniki, zamieszać: kłosek, 3 min.

Przykryć ściereczką kuchenną, pozostawić na 1,5 h do podwojenia objętości.
Wyrośnięte ciasto krótko wyrobić, rozwałkować na duże koło o średnicy ok. 30 cm, podzielić na 6 części, trójkątów.  (Podzieliłam ciasto na 2 koła, a każde na 6 choinek). Trójkąty ponacinać po obu stronach, końcówki spłaszczyć placami, jak na załączonym zdjęciu. Przykryć, odłożyć do napuszenia na 20 minut.
Przed pieczeniem posmarować jajkiem.
Piec w temperaturze 180ºC przez około 14 minut, przestudzić na kratce.
Polukrować, ozdobić posypką cukrową.
Lukier - wykonany z wody i cukru pudru. 1/2 szklanki cukru pudru rozcieramy z 1 - 2 łyżkami gorącej wody. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz