wtorek, 22 marca 2011

WP#110 Bułeczki z orzechami włoskimi

W tym tygodniu do Weekendowej Piekarni zaprosiła "z kartoflenego pola". Dwie propozycje: wyjątkowo zrobię obydwie. Bułki gotowe, a chleb będzie za 16 godzin :)

Bułeczki pszenne pełnoziarniste z orzechami włoskimi
Składniki na 4 bułeczki

-65 g orzechów włoskich bez łupin
-165 g maki pszennej z pełnego przemiału
-10 g świeżych drożdży
-1/4 łyżeczki brązowego cukru
-50 ml letniego mleka
-2 łyżeczki oleju z orzechów włoskich
-1/2 łyżeczki soli
-1 żółtko

Odłożyć 4 połówki orzechów do przystrojenia bułek, pozostałe rozdrobnić w moździerzu lub zetrzeć na drobnej tarce. Make wsypać do miseczki, w środku zrobić zagłębienie, do którego wkruszyć droższe. Dodać cukier i nieco mleka, wymieszać. Odstawić w cieple miejsce na 10 minut. Następnie dodać pozostałe mleko, 50 ml letniej wody, olej, sol i zmielone orzechy. Zagnieść ciasto i wyrabiać ok. 10 minut. Odstawić do wyrośnięcia na 1 godzinę.
Ponownie zagnieść, podzielić na 4 części, z których uformować bułki. Układając na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Bułki naciąć nożem na krzyż. Żółtko wymieszać z 1 łyżka wody, mieszanina posmarować bułki. Do środka każdej bułki włożyć połówkę orzecha włoskiego.
Moje uwagi:
  • nie obierałam orzechów, zmiksowałam je w blenderze,
  • popsikałam wodą, zamiast żółtka z wodą,
  • piekłam 20 minut w 200 stopni,
  • smaczne, ale 4 sztuki mi wystarczą.

1 komentarz: