piątek, 26 sierpnia 2011

Bułeczki z owsianką i marchewką

Przepis od kusicielki Dorotki :) Uwielbiam jej blog!



Bułeczki z płatkami owsianymi i marchewką
Składniki na 12 sztuk:
  • 300 ml letniej wody
  • 7 g suchych drożdży lub 14 g świeżych drożdży
  • 1/2 - 1 łyżeczki soli
  • 450 g mąki pszennej chlebowej
  • 50 g płatków owsianych
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 100 g marchewki, startej na drobnych oczkach
Wodę wymieszać z drożdżami, solą, 300 g mąki. Wyrabiać na delikatnie omączonej powierzchni przez kilka minut. Dodać płatki i olej, dalej wyrabiając. Wreszcie dodać marchewkę, resztę mąki i wyrabiać przez kilka minut, aż ciasto przestanie być klejące, będzie gładkie i elastyczne. Uformować kulę, odłożyć w ciepłe miejsce, przykryte lnianym ręczniczkiem, na około 60 minut (do podwojenia objętości).
Po tym czasie ciasto wyjąć, krótko wyrobić, podzielić na 12 części. Z każdej uformować bułeczkę, oprószyć mąką, odłożyć na blachę (oprószoną wcześniej mąką). Przykryć lnianym ręczniczkiem, odłożyć w ciepłe miejsce na 30 minut, do napuszenia.
Wyrośnięte bułeczki włożyć do piekarnika nagrzanego do 200ºC. Piec około 15 minut lub do złotego koloru. Przełożyć na kratkę, do wystudzenia.

Uwagi:
  • Ciasto po wyrobieniu podzieliłam na 2 części: z jednej upiekłam 6 bułek w tym samym dniu. Drugą część przykryłam w misce i włożyłam do lodówki. Kolejne 6 bułeczek upiekłam następnego dnia rano.Druga porcja łatwiej się formowała.
  • Bułeczki pyszne, chrupiąca skórka i mięciutkie wnętrze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz