niedziela, 14 listopada 2010

Urodzinowy sernik Ewci

Mama Ewcia na urodziny zażyczyła sobie sernik: lekki, puszysty i z jak najmniejszą ilością dodatków. Przepis na ten sernik mam od "dziadka Frania" - nazwałam go leniwy, bo wrzuca się wszystko do miksera i sernik "sam się robi". Zmodyfikowałam trochę przepis dodając spód z ciastek Dagestive.

Urodzinowy sernik Ewci
Formę o śerdnicy 28 cm wyłożyć folią aluminiową.

250 g ciastek Dagestive pokruszyć (dałam pół na pół zwykłe z czekoladowymi)
100 g masła
 Zagnieść ciastka z masłem i wyłożyć nimi spód formy
Włożyć do lodówki na minimum godzinę.

1 kg sera do sernika (używam zwykłego serka śmietankowego sernikowego w wiaderku)
7 jajek
budyń waniliowy lub śmietankowy
1/2 kostki masła
cukier wanilinowy
1 szklanka cukru
Wszystkie składniki zmiksować i wlać na ciastka. Piec powoli w temp. 170stopni przez godzinę (lub dłużej, w zależności od piekarnika). Kiedy lekko się zarumieni wyjąć z piekarnika i pozostawić na 12-16 godzin do wystudzenia.Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz