niedziela, 28 listopada 2010

WP#95 Cloverlaf Rolls

W tym tygodniu Gospodynią Weekendowej Piekarni jest Amber z Kuchennymi Drzwiami. Zaproponowała fikuśne bułeczki i chlebek z pastą sezamową. Upiekłam bułeczki.

Cloverlaf Rolls
przepis pochodzi z książki J.Hamelmana Bread: Book of Techniques and Recipes.
A cytuję go za Stev'em.

-500g mąki pszennej
-230g wody
-1 duże jajko
-40g miękkiego masła
-2 łyżki cukru
-3 łyżki mleka w proszku
-2 łyżeczki soli (następnym razem dam tylko 1 łyżeczkę)
-1 łyżeczka drożdży instant

Wszystkie składniki umieścić w misce miksera z hakiem i mieszać,aż wszystko się połączy - ok. 3 minuty. Zwiększyć prędkość miksera i mieszać do większego rozwinięcia glutenu - ok.7 minut. Ciasto umieścić w lekko naoliwionej misce,przykryć i zostawić do fermentacji na 1 godzinę.
Podzielić ciasto na kawałki o wadze 80g, a następnie każdy kawałek na trzy części. Z każdego kawałka uformować kulkę.
Formę do muffinów na 12 sztuk lekko posmarować masłem.W każdy otwór włożyć po trzy kulki.
Odstawić przykryte na ok. 1 i 1/2 godziny do podrośnięcia.
Wyrośnięte kulki ciasta posmarować roztopionym masłem i piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni C przez 15 minut.
Formę z ciastem odwrócić i wyjąć gotowe bułeczki.
 Uwagi:
Moja forma na muffinki jest standardowa, więc podzieliłam ciasto na kawałki po 80g i te dopiero na 3 kulki. (W oryginale 40g). Patrząc na zdjęcie oryginalnego przepisu, mogłam podzielić na "przepisowe" kawałki i piec na dwa razy.
Posypałam brązowym cukrem przed pieczeniem i nie smarowałam masłem z wierzchu.
Następnym razem dam 1 łyżeczkę soli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz